ارزش تبلیغی خروج امام حسین از مکه

 خروج امام از مکه در روز «ترویه» یعنى روز هشتم ذى الحجه که روز حرکت به منى‏ و عرفات است ارزش تبلیغى تکاندهنده ترى از خود اقامت در مکه داشت. و از نظر رساندن پیام اسلام، این پشت کردن به کعبه تسخیرشده امویان و حجى که گرداننده‏اش دستگاه یزیدى بود- حجى که ظاهرش اسلامى و روحش جاهلى بود- نشان داد که اسلام این صورت خالى نیست که خاطرها آسوده باشد، معنى و حقیقت است که به خطر افتاده است.
مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى    ج‏۱۷    ۶۴۱  
302295_524

درباره admin

همچنین ببینید

شباهت یا تقسیم کار مرد و زن ۳

یک اشکال:چرا این قدر خود را زحمت بدهیم و همه علوم و فعالیت ها را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + ده =